24:e januari,söndag. Tvätta sen middag hos Daniels föreldrar.

Denna söndagen började med lite lätt frukost för min del, sen så åt jag lite mer när Daniel gick upp, då blev det mer ordentligt. Sedan så blev det till att vika lakan och handukar. Detta för att mamma skulle komma med två kartonger där vi skulle packa ner detta. Det i sin tur gör då att vi får mer plats u grovköket som vi gärna vill ha, är ju inte så gott med utrumme så det utrumme vi kan få välkommnar vi så.

Så när klockan var runt halv två så gick Daniel ner och hämta dessa kartonger detta för att mamma far lite sjuk och inte ville komma upp i lägenheten. Med sig hade hon även en kasse med böcker och mattor som hon snällt hjälpt oss tvätta. Böckerna var till Daniels pappa som oxå läser en hel del så som mamma.

Så efter vi hade lämnat kartongerna och de så blev det lite mer städning för att sedan sätta oss och ta det lite lungt innan Johanna kom och hämta oss. Det var så att hon kom hem hit och hämta oss för att köra till deras föreldrar.

När vi kom fram dit så blev vi välkommnade, Ingmar höll på med maten när vi kom s då satte vi oss och små prata innan maten. Men sen så blev det mat. Det blev fisk idag med men som sagt det är bra i och med attvi inte äter så mycket fisk hemma.

Det blev marulk med chili marinad och blomkålsmos detta med sås i från marinaden med papirika i. Jag själv har inte ätit marulk sen jag och Daniel var på stenungsbaden och åt skaldjurs späckad marulk. Men jag måstste säga att det var jag som åt marulk de andra åt hälleflndra men med samma marinad och sås. Sen så bjöds det på pannakotta med bär och lite chokladsås :)

Eftre maten och efterrätten så blev det lite kaffe och te och prat innan det var tid att åka hem. Johanna körde även hem oss så det var skönt det :) Kom hem i bra tid och jag han se blåsningen på tv3 och Daniel sin serie på 4:an som han gillar, Johan Falk - National target.

Så nu sitter vi båda i soffan och ser på denna serie, jag ser inte så intensift så som Daniel jag tycker inte den är så bra som han gör. så det blir nog att jag kommer gå och små plokar lite här hemma. Men jag säger natti natti nu.


Kommentera här: