30 nov tisdag. matlagning, städning & promenad.

Idag så blev det en matlagningsdag och städningsdag med avbrott för en go promenad i kylan. Började med att damsuga inne i sovrumet sen köet och då tänkte jag att jag kunnde ta vardagsrumet med. Det var nämligen inte planerat att jag skulle damsuga men det var skönt att få det gjort. Efter att det var gjort så beslöt jag mig för att göra potatisgrateng av de potatisar som jag hed hemma och det blev rig´kitgt bra. Det blev klart lagom till lunchen. Leo fick även han hemalagad god lunch. Han fick kasler med brokoli till detta coscos med smak av div örter. Han verkade nöjd för han åt upp alt :)


Etfer lunchen så gick vi ut på en promenad runt området, Leo tittade på de många bilar samt lite joggare som sprang förbi. Jag tog mig till och med lite tid att fota en fågel.



Efter promenaden så gjorde jag i ordning tre matlåder så att jag har till näste v eller denna :) Ska senare underdagen försöka hinna med att göra någon matlåda till Leo. Sen så tänkte jag göra nått med lite kyckling men får se hur Leo är efter att han sovit klart. Nu ska jag ta det lite lungt.


Kommentera här: