24:e tisdag

Jul
 
Ja det blev ju ingen vit jul men det blev änu en jul då jag vaknade upp brevid min kärlek. Tyvärr så var inte Leo med oss på morgonen men han var med i tanken. 
Vi vaknade upp med lite halvstress, då vi skulle packa ner kläder och paket. Samt att vi skulle in till stan för den sista jul shoppingen. Jag var visserligen klar med Peter hade någon klapp kvar att inhandla. När det var klart så åkte vi till centralen för att hämta upp Magnus (peters bror) för att sen åka upp till Orust. 
 
Hos Peters pappa
Väl hemma hos Lars så bytte vi om, drack lite kaffe och små tjöta innan det ver tid för oss att åka vidare till Tjörn.
 
Hos värdparet 
När vi kom ram till min mamma bjöds det på glögg och pepparkakor med ost. Jag gillade det men peters min då han testade på detta visade nått helt annat ;)
 
Medans sällskapet drack och åt så hjälpte jag och Peter till att förbereda maten till sammans med mamma som sprang mellan soffan och köket. Det gick riktigt bra, fast jag hade rätt så ont men va gör man inte för julfriden ;) Vet dok inte om Peter och mamma kännde av att jag ansträngde mig för att inte snäsa allt för mycket. 
 
När allt var färdigt satte vi oss till bords och njör av middagen och sällskapet, sen så var det ju några nubbar för dom som kunnde ta detta, vi andra fick "njuta" av sången :) :)
 
Vi avslutade kvällen med julklappspelet, och gissa det gick pressis som det gjorde förra julen för mig, NOLL paket!! men det var kul att spela iaf, det var två mycket attraktiva klappar. Det var ljus med trisslotter i :) 
 
När spelet var slut så blev det lite prat som så småningen rundades av i att jag,Peter, Magnus och Lars skulle åka tillbaka till Orust för lite prat,klappar och Peters höjdpunkt Löjrom. 
 
(Blev tyvärr inte så mykcet biler tagna då fottografen var lite off, Peter tog några iaf. )
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: