En klippa i livet

Tänk vilken tur jag har i all otur. Skrev ju ett inlägg för några dagar sedan om pressen att vara perfekt.

Att leva upp till alla "sociala" förväntningar som ges till en per automatik . Sen ställer man själv höga krav på sig själv. Krav som nästan kan va helt omöjliga att leva upp till.

Jag har förväntningar på mig skälv. Förväntningar som jag enligt mig själv inte lever upp till. Ibland så blir jag bara helt ledsen och orkar faktiskt inte ta tag i det. Sen så kommer det energi toppar som gör att jag orkar ta tag i vissa pussel bitar.

Vet inte om det bara är jag som känner så. För när man pratar med andra är det ingen som små klagar på de där vardagliga tråkiga eller tar upp små irritations moment.

Fast de kanske är bra, för om man bara talar om de dåliga blir det ju inte bättre.

Fast i bland så hade jag velat säga ett annat svar på frågan
- hur är det med dig? Eller frågan
- Allt bra?

Nu till det bästa. Trots svackor,toppar så har jag en klippa att luta mig emot och det är en himla tur :)

Fick denna goda idag då jag klantigt nog hade lite bråttom ner för sängen och vrickade till foten lite lätt IGEN...

Ps. jag är äntligen på nivå 100 i candy crush )

Ds. Lämna gärna en kommentar ;) 

1 Mamma:

skriven

Hej
Jag tror att inte någon av alla som skriver attallt perfekt har det perfekt.
Ju mer man måste skriva att allt är bra desto mer är nog inte det.
Tur i alla fall att du har en klippa.det är intala som har s
Det heller

Kommentera här: