Är söndag en vilodag?

Nä jag tror inte det men det sitter ju i lite att söndag är en vilodag men så mycket vila tycker inte jag att det är. För barnen vaknar tidigt, de märker ju lixom inte av att det varit lördag dagen innan och att man själv kanske varit uppe någon timme längre en man brukar. Inte för att ed hände hos oss igår då han sommnade i soffan vilket han gjort de senaste dagarna, tråkigt men sant. Och han själv påstår att han är en natt männinka :P
 
Nog om det, åter igen till söndagen. Just idag så sov faktit både Molly och Lucas lite längre men det hör inte till vanligheten så det var i valet och kvalet att jag höll på att skippa dagens handbollslekis (för Molly) men hon vaknade och jag frågade snabbt om hon ville gå och det ville hon. Så det var bara att ta på Lucas, mig själv och hjälpa Molly. Peter jobbar söndagar (iaf de senaste veckrna). I med frukost för att sen springa bort till idrottshallen. Men när vi väl kom fram så började Molly tveka men sen såg hon Sofi och då blev det lite bättre men sen dalade det igen då det inte var samma tjejer som va ledare denna gången, det var två kvillar. Men vi var kvar, men inte så lnge för hon ville inte vara med på allt och detta ska ju var kul och inte påtvingade från min del så idag gick vi faktist hem. 
Andra gånger har vi stannat hela timmen men just idag så hade jag själv så ont i magen så jag orkade inte va där själv med båda barnen. För Lucas tror ju at han är 3 år och får vara med. Så det är ett träningspass för mig med. 
 
När vi kom hem blev det lite lek innan det var tid att börja med maten, alltå denna mat laging, diskande, torkande av bord och städa under golvet måste man lära sig att se på ett roligt sett för jag tycker verkligen inte att det är höjdpunket på dagen men man kan som sagt inte störa sig på det för dagen blir ju knappast bättre, eller va säger ni?
 
 
Men förhoppningsvis så kommer Molly skinna upp idag då vi ska till hennes faster och hennes tre små hundar. Hon har pratat om dessa hundar ett tag nu. Har nog en hel del med att När hon var hos sin mormor så var hon hundvakt åt en lite söt hund vid namn Sigge. Så ska bli spännade och se hur det går. 
 
......Efter att vi lämnat prat, lek, och fika hos Mollys faster (kussin va oxå med) så åkte vi och hämtade Peter på jobbet för att sen spontan leka ute innan kvällen och Leos hemgång skulle bli ett faktum.
 
Så att söndagen skulle vara en vilodag för oss idag är ju svaret NEJ :P
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: