Ont och mer stanna en gå.

Idag vaknade jag med extremt mycket smärta i fogarna, inte alls kul, speciellt inte om man tänker på hur natten var, det var inte alls mycket sömn och magen å fogarna höll mig vaken.

Men upp kom jag trots allt, så de blev lek sen påklädning frukost mm innan vi kom ut genom dörren för att gå till förskolan.
Men de var inte raka vägen, det blev först ett stopp och prat om denna maskinen.

Sen var det fåglar,humlor,hundar mm som var intressanta på vägen. Väl framme gick det bra att länna. Idag blev det favoriten J som tog emot Molly :)
Sen var det bara för mig att få hem, men hade så ont så när jag kom hem såg jag inte bara bara några trappsteg utan ett stort berg att gå upp för :(

Väl hemma blev det att plocka undan lite smått och inte alls tvätt,städ som jag hade tänkt. Utan mest soffa å en filt. För de bara värkte. Det är svårt att förklara hur det är att ha så här ont i fogarna men ont gör det.
Bara att lyfta benen upp för trappan gör riktigt ont. Sen en stor mage på allt detta å lite annat smått å gott så är det inte bara att gå upp för trappen, vända sig i sängen, gå fort, ta sig in och ut ur en bil etc.
Visst är det mysigt att vara gravid men det är även en stor omräkning i kroppen och alla får inte den här härliga graviditeten som man kanske önskar.
Men trots snärta/illamående i några månader så är det mer en värt det.

Ja det var allt för nu 🌸

Kommentera här: