Ett nytt upplägg.

Godmorgon, har varit borta väldigt länge på grund av energin brist och orkeslöshet. Men nu tänkte jag börja igen, men jag tänkte ha en annan vändning. Tänkte mer skriva för mig själv som en dagbok och om man vill ta del av det så är man jätte välkommen att fortsätta följa. Kommer att skriva om mina tre fina barn och min underbara man, om livets gång både dalar och toppar. Min ambition är även att göra lite videoklipp och inspo bilder men just nu ta dagarna som de kommer. Det har hänt väldigt mycket sedan senast. Det har varit sjukhusbesök, ute lekar, inne lekar, magsjuka matlagning, glädje, sorg, julafton, nyår, lego, spel, julklappsspel, etc.

Idag kommer jag att skriva om dagen(23/1) men jag kommer oxå att lägga upp ett inlägg med bara massa bilder, och lite text förstås. Kanske inte blir idag men denna veckan I alla fall.

Men nu till idag. Det var länge sedan som alla var friska och det är knapp nu. Jag har ont i halsen,Molly snorar, Lucas hostar men Leo & Peter friska iallafall. Mitt ryggskott har blivit mycket bättre men jag känner fortfarande av det. 

 Idag började dagen bra med en god smoothie och fint sällskap med Molly. Leo åt frukost för oss för att han skulle iväg till skolan.

Efter frukost blev det lite lek och bus sen bjöd Molly på konsert för mig och Lukas. Hon fick låna min fina kavaj vilket gjorde henne till en superstjärna. Då det var dags för matlagning hjälpte Molly till med Lukas, hon körde vagnen fram och tillbaka så att jag kunde laga mat i lugn och ro. Det blev bakpotatis till mig och mumsiga fiskpinnar  för Molly. Med mätta magar blev det häng i soffan och en god kopp kaffe, och den goda koppen kaffe kan jag tacka min svärmor för. 
När kaffet var slut i koppen och en liten vilopaus skulle ske vaknade Lucas till och det blev till att amma och mys alla tre innan de blev dax att ta på sig för att ge sig ut. Molly ville denna dagen ta med sin älskade Bella med till Leos skola så det var bara att bära ner både Lucas och Bella. Jag körde dubbel vagnen och Molly körde Bella i den lilla rosa. Det var tur att vi gick i tid för Bella var väldigt skrikig och bångstyrig under promenaden. Molly var tvungen att stanna flera gånger och säga till och trösta.  Men vi kom fram och tog även oss hela vägen hem. 
Utöver det vanliga som mellanmål och matlagning denna em blev det inte, förutom en tur till Kungälv och affären tårtdekor. Vi åkte dit för att köpa lite smått inför de två kalasen som stundar de kommande dagarna. 

Leo fyller ju år 26 januari och Molly 1 februari. Eftermiddagen och lite tvätt och lite städning så blev det TV-spel för killarna och leta städning för tjejerna. Det blev en tidig kväll för oss alla det är vi då trötta i alla fall Petter sen somnade i soffan :-)det var allt jag hade för idag. 

 
puss och kram
 
1 Sarah:

skriven

Smoothie e riktigt gott :)

Svar: Ja 🙂
Amanda

Kommentera här: