Så söt när du sover

Är det någon mer där ute som känner igen den där kännsla när man ska natta sina barn och man ska slappa i soffan där efter då man är helt slut i kroppen, och det börjar klia på näsan? 


För här om dagen vid nattningen så var det så. Peter gick och la de stora barnen medan jag gick och nattade Lucas. Som vanligt så blev det en avslappnade saga sen en väntan på att armar och ben ska bli som spagetti som gympaläraren alltid sa då vi hade avslappningsövningar i skolan. 

Under tiden så spelades avslappnade musik så det är rätt lätt att man slumrar till själv.
Men som sagt när man har nått planerat så tar all lite längre tid en väntat. För varje gång som jag märkte att han somnade till så kliade så på min näsa och jag rörde mig och då vaknare han till, sen började kag nysa. Så det var inte super lätt. Men annars brukar det gå rätt bra att natta lilla prinsen. 

Sen är det ju dom nätterna då jag nattar alla barnen själv, då kan de va lite små krångligt då alla ”tävlar” om uppmärksamheten. Men i slutändan så går det bra även om vägen dit kan ha sina små svängningar. 

Så att somna till ljud när dom är trötta kan dom men att smyga ut ur rummet efter att man har nattat dom en en annan fema, eller 🤣👼🏼🙂

Kommentera här: