Ja då var det tisdag👻

Idag så började dagen mer rätt okej energie men lite trött, det funkade ok på morgonen, men det var lite segt att gå runt i regnet efter att vi lämnat av Leo på skolan. 


När jag och Lucas promenerade hem i från Mollys förskola så bestämde jag mig för att för att göra kåldolmar, aldrig gjort det innan men det fick faktist bra 🙂 

Inte smakat än så får återkomma om det. Av köttfärsen som blev "över" gjorde jag en snabb kålpudding och den blev super 👍🏼🙂

Då Lucas vaknade gjorde jag i ordning lite mat till han med innan det var dax att dammsuga och plocka undan lite för att sen hämta Leo. 

Men innan vi promenerade till skolan så gick vi förbi Ica och handlade lite till dagens middag. 
Påväg i från skolan så blev det ett snabb stopp då Leo ville lägga in en Pokémon på gymmet. Men sen var det rask takt mot Mollys förskola. När vi kom satt hon och målade och var hur glad som helst. Nytt för hämtning är att man ska klicka ut sig när man hämtat på deras padda, alltså som en stämpelklocka (Tempus) får väll sejour det funkar. Tanken är att man ska ladda ner appen och sitta och fylla i barnets schema där och göra ev ändringar om hämtning etc. 
Nå ja, nog om det. När vi kom hem så gjorde jag bannan-pannkakor till mellis. Snabbt, smidigt och nyttigt 🙂

Efter det så förberedde jag middagen, blev toppen tyckte jag. 

Och det tyckte även de andra, Molly hade dok synpunkter på att det var lök i, men hon åt destummera bacon 👻

Kvällen bjöd på lite bad och tv och jag testade något nytt eller ja jag får ju testa det imorgon men gjorde det idag. 

Chiapudding med mandelmjölk 👍🏼 men nu så säger jag hej så länge. För nu är det dax för soffläge, hoppas jag ifa 🙀👻👍🏼😘

Å efter maten blev det läx premiär för Leo. Det var läs läxa och han fick en stark fyra av Peter 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼


Kommentera här: