Men hallå, va hände?

Jag började ju så bra att skriva och må bra men sen bara tog de stopp? 

Jag hade tänkt skriva om mitt fantastiska första gångs mos men det blev aldrig av. 
Jag va nämligen hos min papp förta veckan och då fick jag med mig goda söta äpple (ska ta reda på sort) och fick med mig tipset om ett väldigt gott och enkelt äppelmos. Så jag testa och de va super enkelt. Dela, mosa och koka. Snabbt smidigt och enkelt. Resultatet blev kanon :) gjorde även en äppelpaj 🤗 
 
Sen så på tisdagen så var jag helt enkelt bara en supermamma. Började med att gå med molly till förskolan sen leka och natta Lucas. Då klockan närmade sig tio så började vi göra oss klara för att åka iväg till citty gross, men innan man handlar mat så är det ju bra att ha mat i magen för annars är det lätt att det åker i en masa godis i vagnen. Så vi stannade och åt lite mat på väge. Jag och Leo delade på en kebbabtallrik medan Peter tog en kebbab med pita. Där efter så åkte vi vidare för att handla. Efter det så blev det att åka hem och hämta leo och fixa i ordning för att Peter skulle till jobbet. På kvällen så gjorde vi mest i ordnig för Leos besök som skulle komma dagen efter. Mer om det lite senare i inlägget. 
Denna kväll gick det rätt oki att natta lucas det var mest Molly som kronglade till det men tillslut så sov alla barn och jag kunnde "slappna" av innan det var dax för mig att säga godnatt. 
 
ONSDAG: I vanlig ording så ringde klokan 07 och då är det tid att börja med frukosten, väcka barnen, ge välling till lucas, ta på lucas se till att de andra tar på sig för att sen äta frukost innan det är tid att gå iväg och lämna Leo. 
När han är lämnad så är det lite tid kvar innan Molly ska lämnas. 
Just denna onsdagen så gick jag och Lucas förbi öppna förskolan för och lämna lite kläder till försäljning innan vi gick hem för och väcka Peter som jut idag skulle iväg med sin mamma. 
Medan han var iväg så fixade jag med det sista inför Leos besök, så som att damsuka, plocka undan allt som Lucas går bakom mig och plockar fram :P
Sen komm tiden leo väntat på i flera dagar, hans klasskompis Lucas kom hem till oss och lekte. Medan dom var här hemma och lekte så var jag med Molly och Lucas på öppna förskolan, men då Peter åkte iväg till jobbet så gick vi hemmåt. Då Leo och Lucas ändå var ute så passade vi oxå på att vara med innan det var tid för Lucas att åka hem. Hemma var det allt som vanligt, laga mat, diska, tvätta och plocka unnandan :P
denna kväll så somande Lucas snabb men det fick man ju sota för sen, då han vaknade av och till hela natten. Men jobbigast var nog vid halv tvol då han bara skrek, men lugnade ner sig efter ett tag och sommande om. 
 
TORSDAG: Ja åter igen så är det ju lite samma morgon rutinner förutom att på torsdagar så är det extra viktigt att gå itid då Leo startar skoldagen med gymnastik. För de ska ju vara ombytta och klara då skoldagen börjar :)
Men då han är lämnad är det bara att springa hem och fortsätta morgonrutinerna. Detta gäller ju bara de veckor som Peter jobbar kväll förstås. 
Då Molly var lämnad gick jag runt lite med Lucas så han skulle sommna. Vissa dagar brukar Peter säga att han vill sova ut lite mer men denna gången så ville han upp och det säger jag ju inte Nej till :)
Så vi åkte till jollyroom för just nu så har det väldigt mycket rea och jag gjorde faktist ett rikigt fynd i deras bifintliga butik. Där efter blev det mat på IKEA, lämnig av klubbor till en jobb kompis, hämta Leo och Molly för att sen åka hem och bygga ihopp hyllan jag fundade. 
denna kväll så som alla andra städade vi, tvätta, laga mat mm. Men det som va lite anurlunda var att vi spelade spel och gick ut på pokemon jackt :P
 
Ja det var allt för nu :)
 
 
 

Kommentera här: